31 sie 2015

Funkcja User-ID w Google Analytics – Kompleksowy przewodnik

W dzisiejszym wpisie opiszę funkcję User ID Google Analytics, którą wdrożyć powinien każdy kto posiada witrynę z możliwością logowania do niej. Czym jest funkcja User ID? Funkcja User ID pozwala analizować przepływ użytkowników pomiędzy urządzeniami. Standardowo jeśli użytkownik wejdzie na stronę z desktopu rozpoczyna sesję, jeśli wejdzie z telefonu rozpoczyna następną sesję. W przypadku User ID użytkownik

Czytaj dalej
17 sie 2015

Mierz połączenie telefoniczne w Google Analytics

W dzisiejszym wpisie pokażę wam w jaki sposób śledzić akcje związane z numerem telefonu na stronie. Śledzić będziemy dwa typy akcji: – Najechanie myszką na numer telefonu – Kliknięcie w numer telefonu Na witrynach desktopowych użytkownik, który wykonuje połączenie z widocznego na stronie numeru telefonu najczęściej najeżdża na niego myszką, w przypadku witryn mobilnych użytkownicy najczęściej w numer

Czytaj dalej
11 sie 2015

Jak mierzyć zaangażowanie użytkowników w Google Analytics?

Jest pewna ułomność Google Analytics przez, którą wielu użytkowników kieruje swoje kroki również do innych systemów. Mierzenie zaangażowania użytkowników jest dość utrudnione. Mamy oczywiście metryki takie jak średni czas spędzony na stronie czy współczynnik odrzuceń, ale to za mało. Systemy takie jak Click Tale, Crezzy Egg czy Yandex Metrica posiadają ciekawy raport – scroll tracking. Pokazuje

Czytaj dalej
05 sie 2015

Autor wpisu w Google Analytics – Google Tag Manager

W tym wpisie pokazywałem w jaki sposób skonfigurować śledzenie statystyk dla konkretnych autorów na blogu w Google Analytics. Dziś pokażę w jaki sposób uzyskać taki sam efekt przy pomocy google tag manager’a. Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją: Krok 1. Jeśli jeszcze nie zainstalowałeś wtyczki Google Tag Manager (opisana tu) to zrób to teraz. Krok 2. Wejdź

Czytaj dalej
31 lip 2015

Grupowanie treści – Google Tag Manager i WordPress

Dzisiejszy wpis rozpoczyna nową serię na naszym blogu. Seria ta będzie poruszać kwestię google tag manager’a. W dzisiejszym wpisie chciałbym pokazać wam w jaki sposób za pomocą Google Tag Manager’a skonfigurować grupowanie treści w Google Analytics. Pokażę to na przykładzie witryny opartej o WordPress, ale osoby niekorzystające z tej platformy również na podstawie zawartych tu informacji

Czytaj dalej
07 mar 2015

Wszystko co powinieneś wiedzieć o mapie strony.

W optymalizacji witryny jest kilka czynników określanych jako tak zwane “must have”, które trzeba spełnić aby dostosować witrynę do wymogów wyszukiwarek. Jednym z nich jest mapa strony w formacie XML. Czym jest mapa strony? Mapa strony to zbiór linków serwisu umieszczony w pliku (lub wielu plikach). Najczęściej stosowanym formatem mapy strony jest XML. Często również

Czytaj dalej
24 lut 2015

Stosowanie taksonomii i duplikacja treści na przykładzie WordPress.

Dziś opiszę w jaki sposób unikać duplikacji treści na własnej stronie i w jaki sposób używać tagów i kategorii. Błędy w używaniu tych elementów są nagminne, dlatego też postanowiłem podjąć ten temat. Tagi Czym są Tagi? Tagi stosuje się do kategoryzacji treści w ramach jakiegoś tematu. Kategoryzować nimi należy wąskie tematy. Jak nie stosować Tagów? Przykłady

Czytaj dalej
17 sty 2015

SEO na Mobile – na co zwrócić uwagę?

Posiadanie mobilnej wersji strony stało się standardem. Zazwyczaj duże serwisy, ale coraz częściej również małe się na to decydują. Posiadając mobilną wersję strony powinniśmy dostosować ją do potrzeb SEO. W dzisiejszym artykule wyjaśnię w jaki sposób uniknąć problemów z duplikacją treści i sprawić by Google odpowiednio indeksował naszą mobilną stronę. Zakładamy sytuację, że posiadasz dwukierunkową wersję

Czytaj dalej
08 gru 2014

Darmowy E-book od Vestigio

Google Analytics to narzędzie do pomiaru i analizy danych na temat użytkowników serwisów www. Warto się z nim zapoznać i wykorzystać w swoim biznesie. Dziś chcielibyśmy zaproponować wam nasz nowy ebook, który pomoże rozpocząć przygodę z tym narzędziem. E-book podzielony jest na dwie części: 1. Analytics ogólnie: Tutaj opisujemy raporty i dane dostępne w Google Analytics. Dowiecie się, w

Czytaj dalej

Wszelkie prawa zastrzeżone przez: Vestigio sp. z o.o.

googletag1

Interesuje Cię Google Tag Manager?

Jeśli chcesz nauczyć się dobrze wykorzystywać Google Tag Manager zapisz się do naszego newslettera. Dla naszych subskrybentów mamy dodatkowe porady i pomysły na wykorzystanie tego narzędzia!

Dziękujemy! Wysłaliśmy Ci właśnie e-mail, potwierdź swoją subskrypcję.

Facebook