01 cze 2014

8 segmentów zaawansowanych, których powinieneś zacząć używać.

Dziś zajmiemy się segmentami zaawansowanymi Google Analytics.

Autorami tych segmentów są takie osobowości jak avinash kaushik, a więc ich jakość i przydatność może okazać się nieoceniona w waszej codziennej pracy z narzędziem jakim jest Google Analytics.

Postaram się pokrótce opisać w jaki sposób zastosować każdy z segmentów i jakie dane możecie za pomocą niego pozyskać.

Przy każdym segmencie zaawansowanym, który będę poniżej prezentował będzie znajdował się skrócony link do jego konfiguracji – jest to skrócona konfiguracja segmentów zaawansowanych. Wklejcie dany link w przeglądarce (jako zalogowani użytkownicy Google Analytics) a następnie wybierzcie profil, do którego dany segment zaawansowany ma zostać przypisany.

1. Segment zaawansowany pokazujący realizację celu z uwzględnieniem ilości wizyt.

Ten segment służy do segregacji konwersji względem ilości wizyt jaką odbył jeden użytkownik zanim dokonał zakupu. Dzięki temu segmentowi możecie lepiej zrozumieć dlaczego użytkownicy, którzy odwiedzili serwis tylko raz od razu zdecydowali się na zakup produktu, a dlaczego niektórzy potrzebowali na to aż 5 czy 6 wizyt. Możecie również w prosty sposób sprawdzić jakie treści w waszym serwisie są konsumowane zanim użytkownicy dokonają zakupu.

Jak użyć tego segmentu? 

Zastosujcie segment w raportach realizacji celu, bądź w raportach e-commerce (jeżeli macie włączony) i sprawdźcie po ilu wizytach konwertowali wasi użytkownicy.

Konfiguracja segmentów:

Realizacja celu po 1 wizycie: goo.gl/SMB70

Realizacja celu po 2-4 wizytach: goo.gl/fJFFa

Realizacja celu po 5+ wizytach: goo.gl/sfjU7

Oczywiście w bardzo prosty sposób korzystając z powyższych konfiguracji możecie stworzyć dodatkowe segmenty zaawansowane przewidujące inną liczbę wizyt.

Segment w praktyce: 

segmenty-w-praktyce-segment-1

2. Segment pokazujący użytkowników, którzy dokonali transakcji powyżej X kwoty.

Stosując ten segment możemy wyodrębnić tych użytkowników, którzy dokonali zakupu o wartości powyżej pewnej kwoty, którą sobie ustalimy. Ja na potrzeby tego segmentu podałem kwotę 250 zł. W zależności od tego jaki sklep prowadzicie powinniście tę kwotę zmodyfikować.

Jak użyć tego segmentu:

Segment jest przydatny przede wszystkim wtedy, kiedy prowadzicie kampanie w różnych kanałach. Dzięki niemu możecie się dowiedzieć z, którego kanału średni koszyk jest najwyższy i być może podjąć decyzję o doinwestowaniu konkretnego źródła ruchu. Jest też przydatny w raportach treści i raportach demograficznych.

Konfiguracja segmentu:

Sprzedaże powyżej 250 zł: goo.gl/VmR0Q

Segment w praktyce:

Segmenty zaawansowane Google Analytics

3. Segment zaawansowany pokazujący ruch z Google Images

W styczniu 2013 Google zmienił wygląd wyników wyszukiwania Google Image, aktualnie, żeby zobaczyć obrazek nie trzeba przechodzić na stronę, na której ten się znajduje. Dzięki zastosowaniu tego segmentu sprawdzicie ile ruchu przez tę zmianę straciliście.

Jak użyć tego segmentu: 

Zastosuj go w raporcie źródeł odwiedzin.

Konfiguracja segmentu: 

Ruch z Google Images: goo.gl/HFpoh

Segment w praktyce:

Ruch z google images
4. Segment pokazujący ruch z małych ekranów – mobile

Stosując ten segment odfiltrujcie ruch z małych ekranów (telefonów komórkowych). Google Analytics nie rozpoznaje niektórych modeli telefonów.

Jak użyć tego segmentu: 

Zastosuj go w raporcie, w którym chcesz zbadać zachowanie użytkowników mobilnych.

Konfiguracja segmentu: 

Ruch z małych ekranów: goo.gl/EdNqa

Segment w praktyce:

Segmenty zaawansowane - mobile

5. Użytkownicy, którzy dodali produkt do koszyka, ale go nie zakupili.

Stosując ten segment zaawansowany odfiltrujesz użytkowników, którzy dodali produkt do koszyka, ale nie dokonali jego zakupu. Pomoże Ci to zidentyfikować liczbę takich użytkowników oraz sprawdzić dlaczego stało się tak, że sprzedaż nie została dokończona.

To co musicie zmienić w konfiguracji tego segmentu to:

– Adres URL koszyka – w zależności od waszego sklepu.

– Źródło – w tym przypadku segment uwzględnia ruch z Google, możecie również dodać inne źródła ruchu takie jak Facebook, czy E-mailing – tworząc kilka segmentów z różnymi źródłami ruchu możecie porównać przy jakim źródle jest najwięcej odrzuceń koszyka.

Jak użyć tego segmentu: 

Segment zastosować możecie przede wszystkim w raportach treści, ale również w wielu innych.

Konfiguracja segmentu: 

Dodanie produktu do koszyka bez dokończenia zakupu: goo.gl/rzaK8

Segment w praktyce:

Segmenty zaawansowane google analytics

6. Segment pokazujący konwersje poza godzinami pracy.

Jeżeli macie sklep internetowy, bądź jakikolwiek inny biznes najczęściej nie pracujecie całą dobę. Warto sprawdzić, czy poza godzinami waszej pracy dokonywane są jakieś konwersje.

Być może podejmiecie decyzję o zatrudnieniu dodatkowego konsultanta, który będzie dostępy w godzinach wieczornych czy nocnych.

Dodatkowo do waszej dyspozycji (dla porównania) dodajemy segment pokazujący ilość konwersji dokonywanych w godzinach pracy.

Jak użyć tego segmentu: 

Segment możesz użyć w raportach celów, bądź w raportach e-commerce, by sprawdzić ilość konwersji dokonywanych poza godzinami twojej pracy.

Konfiguracja segmentu: 

Konwersje w godzinach pracy (pomiędzy 7 a 22): goo.gl/2aJpA

Konwersje poza godzinami pracy (pomiędzy 22 a 7): goo.gl/CZvkV

Segment w praktyce:

Segmenty zaawansowane google analytics

7. Segment pokazujący użytkowników, którzy dokonali transakcji z konkretnego źródła.

Dzięki poniższym segmentom możecie na przykład wyodrębnić użytkowników, którzy przyszli z Google i dokonali transakcji (warunki łączne).

Jak użyć tego segmentu: 

Segmentu można użyć w jakimkolwiek raporcie treści, bądź konwersji.

Konfiguracja segmentu: 

SEO + Konwersja: goo.gl/psymy

Social Media + Konwersja: goo.gl/1lrrZ

Do przefiltrowania ruchu z Social media użyliśmy następujących serwisów społecznościowych:

W niektórych przypadkach dla domen polskich powinniście zmienić konfigurację na domeny .pl.

Dodatkowo do waszej dyspozycji oddajemy segment pokazujący ruch tylko z social media (serwisy powyżej): goo.gl/NzouO

Segment w praktyce:

segmenty-w-praktyce-segment-8

8. Segment zaawansowany pokazujący użytkowników korzystających ze sprzętu Apple.

Prosty segment zaawansowany, dzięki, któremu odfiltrujecie ruch ze sprzętu produkcji Apple.

Jak użyć tego segmentu: 

Segment możesz użyć we wszystkich dostępnych raportach.

Konfiguracja segmentu: 

Ruch użytkowników sprzętu Apple: goo.gl/DuLpT

Segment w praktyce:

segmenty-w-praktyce-segment-9

Lista segmentów zaawansowanych mogłaby być oczywiście dużo dłuższa. Ich ilości nie ogranicza w zasadzie nic.

Do tego tematu na pewno jeszcze powrócimy po tym jak omówimy temat custom varów w GA – dzięki ich zastosowaniu można stworzyć dużo więcej ciekawych segmentów zaawansowanych.

Jeżeli macie jakieś segmenty zaawansowane, z których na co dzień korzystacie podzielcie się konfiguracją w komentarzu!

[ninja-inline id=411]
Darmowy_Kurs_Google_Analytics

Darmowy E-book "Kurs Google Analytics"

Zapisz się do listy i otrzymaj bezpłatnie E-book "Kurs Google Analytics" - kompleksowy przewodnik po Google Analytics. 

Dziękujemy za zapisanie się, powinieneś otrzymać e-book na podany adres e-mail.

  • http://www.extraseo.pl/ Marek Swatek

    Nie bawiłem się jeszcze Analitics-em w taki sposób ale wygląda to bardzo ciekawie i będę musiał to sprawdzić na własnej skórze

Wszelkie prawa zastrzeżone przez: Vestigio sp. z o.o.

Share This

8 segmentów zaawansowanych, których powinieneś zacząć używać.

Napisał: Damian Sałkowski W tyle przeczytasz: 5 min
1

Facebook