19 gru 2014

“Kurs Google Analytics” – Podsumowanie.

11 dni temu wydaliśmy e-book pod tytułem “Kurs Google Analytics”. Dziś chciałbym napisać kilka słów podsumowania.

E-book promowaliśmy tylko i wyłącznie z pomocą naszych partnerów: Brand24, Fokus, Zenbox, Lexy (Infeo), Turbokorekty. Mając takich partnerów nie martwiliśmy się o ilość pobrań, zakładaliśmy, że będzie szła w tysiącach.

Założenia

Przy promocji E-book’a przyjęliśmy kilka prostych założeń:

a) Tworzymy prostą stronę pobierania (tu).

b) Dajemy możliwość zapisu na newsletter w zamian za pobranie (budujemy swoją bazę).

c) Dajemy możliwość udostępnienia informacji w social media w zamian za pobranie (samo napędzająca się lawina).

Zdecydowaliśmy się na połączenie b i c ponieważ sam newsletter nie narobiłby tyle “szumu”, a sam “szum” nie zbudowałby nam bazy, na której również nam zależało.

Wyniki

Według naszych wewnętrznych statystyk E-book został pobrany 5445 razy (aktualnie notujemy kilkanaście pobrań dziennie). Google Analytics zliczył 3378 pobrań (zgubił około 400 zapisów na newsletter i około 1200 udostępnień w social media – napotkaliśmy problem z wtyczką social media, która resetowała liczbę udostępnień).

Ogółem_-_Google_Analytics "Kurs Google Analytics" - Podsumowanie.

Całkowita liczba zapisów na newsletter to 3309 maili, 48 osób do tej pory wypisało się z listy, a 71 podało fałszywe maile (system dostał twarde zwrotki).

List_Dashboard_for_E-Book_-_Kurs_Google_Analytics_-_Grudzień_2014___MailChimp "Kurs Google Analytics" - Podsumowanie.

 

Osiągnęliśmy współczynnik konwersji na poziomie 43,93% – oznacza to, że praktycznie co druga osoba odwiedzająca stronę Kursu Google Analytics zdecydowała się go pobrać.

Największą liczbę pobrań zanotowaliśmy przez pierwsze 3 dni. Taki materiał ma bardzo krótką żywotność. Coś co ma 5-7 dni to już “staroć” :).

Tak wygląda liczba pobrań w wymiarze czasowym:

Ogółem_-_Google_Analytics "Kurs Google Analytics" - Podsumowanie.

 

Głównym źródłem pobierania był Facebook:

Cały_ruch_-_Google_Analytics "Kurs Google Analytics" - Podsumowanie.

Facebook odpowiada za około 50% wszystkich pobrań. To akurat nie dziwi, jak już wspomniałem mieliśmy znakomitych partnerów. :) "Kurs Google Analytics" - Podsumowanie.

E-Book według narzędzia Brand24 wygenerował 134 wyniki (ilość udostępnień była oczywiście wyższa, ponad 1500 osób zdecydowało się na udostępnienie materiału w social media).

Vestigio_-_Brand24_-_Panel "Kurs Google Analytics" - Podsumowanie.

Całkowity zasięg e-book’a według Brand24 to 14 962 osoby, wszystkie wpisy były pozytywne (to mnie akurat bardzo dziwi).

Jak już wspominałem bardzo duży wpływ na ilość pobrań miał Facebook, poniżej znajdują się autorzy, którzy dotarli do największej liczby osób.

Vestigio_-_Brand24_-_Panel "Kurs Google Analytics" - Podsumowanie.

 

W zestawieniu występuje kilka razy Artur Kurasiński (z nim akurat byliśmy dogadani), ale co cieszy tak znana postać jak Maciej Budzich udostępnił informację sam z siebie. :).

Pod wpisami zbieraliśmy dobre opinie:

Maciek_Budzich_-_Brać__nie_gadać_ "Kurs Google Analytics" - Podsumowanie.

 

Damian_Sałkowski__Mistrz_Polski_SEO_udostępnił____-_Artur_Kurasiński "Kurs Google Analytics" - Podsumowanie.

Brand24_-_Zostaliśmy_partnerem_świetnego_wydawnictwa_o_Google___ "Kurs Google Analytics" - Podsumowanie.

 

Ankieta

Każdy kto czytałem E-book’a po 7 dniach otrzymał ankietę (jeśli czytałeś, a nie wypełniłeś ankiety jest ona tu), w której zadaliśmy kilka pytań. Udało nam się zebrać do tej pory kilkadziesiąt odpowiedzi. Poniżej najważniejsze wnioski.

Trochę statystyki:

Średnia arytmetyczna ocen: 7.32/10

Mediana: 8/10

Moda: 8/10

Niestety otrzymaliśmy też dwie oceny 1/10 – od osób, które nie otrzymały E-book’a (ankieta do nich niestety dotarła).

Ankieta_nt__E-Book_a__Kurs_Google_Analytics__-_Google_Forms "Kurs Google Analytics" - Podsumowanie.

Ankieta_nt__E-Book_a__Kurs_Google_Analytics__-_Google_Forms "Kurs Google Analytics" - Podsumowanie.

 

Zapytaliśmy czytelników czy chętnie przeczytają kolejną naszą publikację.

Ankieta_nt__E-Book_a__Kurs_Google_Analytics__-_Google_Forms "Kurs Google Analytics" - Podsumowanie.

Padło również pytanie o czym powinniśmy pisać dalej.

Ankieta_nt__E-Book_a__Kurs_Google_Analytics__-_Google_Forms "Kurs Google Analytics" - Podsumowanie.

Było też kilka miłych słów.

Ankieta_nt__E-Book_a__Kurs_Google_Analytics__-_Google_Forms "Kurs Google Analytics" - Podsumowanie.

Wiemy zatem, że w grupie osób które pobrały “Kurs Google Analytics” chętnie pobierze naszą kolejną publikację, a najciekawszym tematem według czytelników byłoby SEO i Optymalizacja SEO.

Wnioski

Poniżej znajduje się kilka wniosków, które być może przydadzą się tobie przy takiej publikacji.

a) Taki materiał “żre” 2-3 dni – na ten okres trzeba rzucić wszystkie działania marketingowe

b) Social Media w przypadku takiego materiału to najlepsze źródło ruchu

c) Zrób wszystko aby każdy kto zamawiał otrzymał E-book’a

d) Patronaty to dobra sprawa.

Podsumowanie

Jestem bardzo zadowolony z wyników jakie osiągnął E-book. Publikacja przyjęła się bardzo dobrze, na pewno będą kolejne.

Darmowy_Kurs_Google_Analytics

Darmowy E-book "Kurs Google Analytics"

Zapisz się do listy i otrzymaj bezpłatnie E-book "Kurs Google Analytics" - kompleksowy przewodnik po Google Analytics. 

Dziękujemy za zapisanie się, powinieneś otrzymać e-book na podany adres e-mail.

  • http://www.redseo.pl/ Paweł Rabinek

    Bardzo ciekawy wpis, fajnie, że dzielisz się spostrzeżeniami po publikacji. Efekty całej akcji wydaje się być bardzo dobry, sam e-book także – pobrałem :)

  • https://miniCRM.pl Maksymilian Śleziak

    Jestem pod wielkim wrażeniem, świetny test, analiza i wyniki. Będę czytał Twój blog w przyszłości.

  • Damian

    Czyli Brand24 nie dał rady wyłapać nawet 10% wyników w tym przypadku?

    • Damian Sałkowski

      Z tymi udostępnieniami od osób nikomu nie znanych nie radzi sobie najlepiej. Może jest to też spowodowane tym, że mieliśmy ten najniższy pakiet.

      Ogólnie jednak nie ma lepszej alternatywy, dobrze się korzystało z Branda podczas pracy.

  • Kajetan Walczak

    Bardzo fajne podsumowanie.

    “E-book został pobrany 5445 razy (aktualnie notujemy kilkanaście pobrań dziennie). Google Analytics zliczył 3378 pobrań” Skąd taka duża rozbieżność i jak mierzyliście liczbę pobrań?

    • salek7

      Kajetan,

      Zapis do newslettera obsługiwały:

      a) Wtyczka Contact Form 7: przy każdym wysłaniu wysyłane było zdarzenie (poprawnym), więc pewnie wtyczka coś pogubiła.

      b) Wtyczka social locker: po każdym zdarzeniu social media też szło zdarzenie, ale wtyczka zwariowała i resetowała np. po 1000 udostępnień ich liczbę więc wszystkich zdarzeń też nie zebraliśmy.

      15% różnicy pomiędzy realną liczbą a liczbą w GA to standard, tutaj zawiodły nas wtyczki. :)

      • Kajetan Walczak

        Ciekawe, dzięki za szybką odpowiedź :)

Wszelkie prawa zastrzeżone przez: Vestigio sp. z o.o.

Share This

“Kurs Google Analytics” – Podsumowanie.

Napisał: Damian Sałkowski W tyle przeczytasz: 3 min
7

Facebook